2016. április 19., kedd

Visszaverődés

Mintha ott se lettem volna. 
Se kép, se hang nem őriz, 
szavaim vákuumba kerültek, 
csak elmém préseli vissza őket 
múlékony emlékeim közé. 
Nem számít, 
hogy nem számítok. 
Ott se voltam. 
Csak egy voltam közülük, 
s nem vagyok közülük való. 
Kívül rekedtem, 
meg se jelentem. 
Mégis, 
összehangolt körtáncukba 
önzőn belesajdult a szívem.

Én egy másik századból jövök, 
talán még az anyaméhben 
bucskáztam át a fejemen, 
hogy e kor modern puritánjai között 
otthonra leljek. 
S lám, nem egy nyelven beszélünk, 
hiába formálja szánk 
egyazon szépséges, 
versnek való szavakat.

Ezért volt, hogy csak tébláboltam ott 
tüntető magányom 
önnön felkiáltójeleként, 
láthatatlanul 
és némán, 
s félig kiürült borospoharamban 
tükörképem helyén 
csöndben fuldoklott 
a kicsinyes és önelégült 
becsvágy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése