2020. május 12., kedd

Lóci verset ír – Szabó Lőrinc inverz


Fürkészni indultam a kertet.
Fáit jól eszembe véstem,
s kifigyeltem harsány bokrait,
a nyúl miatt voltaképpen,

hogy hová rejti majd a hímest.
S hogy négykézláb kúsztam-másztam,
kezem elakadt egy aprócska,
gyönge madárfiókában.

Nem élt már, így hát elsirattam,
s kérdőre vontam az Istent.
Hogy nem felelt, apámhoz mentem,
ki könyökölt félrebillent

fejjel egy üres papír fölött,
és szavalni kezdtem hadarva:
- „Az életet adja, adja,
egyszerre csak abbahagyja.” -

Látva, nem érti, magyaráztam:
- Apu, verset írtam, mint Te! -
Szemüvegét szépre törölve
e kritikát elém tette:

- Hát, a címe? És nem kevéske?
Elférne ott néhány rím még.-
Ó, de hát, csak most lettem költő,
s máris itt a rímirigység.

- És kiről szól ez? – tette a butát,
s én megszántam, hogy ma se írt,
s hogy öntudatlan simogatta
az árva, hófehér papírt.

- Apu, most megyek ki játszani!
- Na menj csak – felelt zavartan.
Ő még elkapott és megcsókolt.
- Te csak írj! – és elszaladtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése