2017. január 11., szerda

Jelenés a buszon

Ma láttam egy apró, tipp-topp asszonyt.
Őzbarna kabát, rajta szőrmegallér,
kezén finom bőrkesztyű feszült,
s ősz fürtjein kecsesen ült egy bájos,
fekete kalap.
S benne Téged,
lám, rajtakaptalak.

Mert Téged idézett,
kit egykor úgy szerettem,
s kinek emléke örök lenyomat
nem feledő lelkemen.
Hittem, írmagja sincs már efféléknek,
kiknek kezében a bot inkább védjegy,
mint holmi támasz.
Védjegye valami régi szépnek,
a tartás igézetének,
s valami elfeledett, porlepte,
békés miliőnek,
mi már csak édesbús regények
lapjairól szédül elém.

Állt a buszon az a tipp-topp asszony,
közvetlen mellettem kapaszkodott,
s mosolygón, szabódva köszönte valakinek:
„Maradjon, kedves, nem sokáig utazok.”

Néztem szépre aszalt arcán
a megpihent időt,
milyen is lehetett régen, azelőtt,
mikor hajadonfőtt szaladt,
mint ifjú, barna lány,
s nem gondolt a jövővel egyáltalán,
mikor még kalapja fehér volt,
kis sárga virággal,
az élet kacaj volt, öröm és vidám dal,
s olyan volt tán, amilyen te voltál,

s elgondoltam, bár lenne,
hogy ő te volnál.

S utaznánk együtt a tömött hetesen,
mutogatnám neked ezt a
neked is, nekem is örökszerelem,
imádott várost,
hogy mi volt akkor és mi minden más most,

és elkérné jegyed a buta ellenőr,
mondván, ez csak két csacska bakfis,
a kalap, meg a fehér haj hamis,
csak bolond divatja a még bolondabb mának.

Hisz’ nem sejtené,
kabátod alatt jól elférnek
a rég megszokott szárnyak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése