2022. szeptember 18., vasárnap

Önmagam szigetén

Költő én nem vagyok.
Verseim homokban lábnyomok,
miket elfúj a leggyengébb szél -
a kánon se rólam beszél.
Sorokat formál az elmém,
összeállnak, akár színek a kelmén,
mi csak foszlékony, súlytalan anyag,
fel-felbukó, eltűnő patak.
Szépre írom ezt a csúf világot,
nem alkotok, csupán csak csinálok,
építem a verset magamból magamnak,
de mesélek neked is, vagy akár a falnak.
Költő én nem vagyok,
homlokom nem ragyog,
s babér sincs fölötte hervadni vagy dísznek,
nem rólam szólnak a kulturális hírek.
Én mégis újra és újra lágy homokba írom
sorsukra hagyott soraim a hullám verte parton,
mintha érdekelne bárkit is egy sorshajótörött
a többi önjelölt poéta között.
Van, kinek versike, másnak meg költemény,
nekem csak szavak önmagam szigetén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése